خبرهای جدید

اخبار روز ایران و جهان

خبرهای جدید

اخبار روز ایران و جهان

تحقیق درباره ی شهید مطهری خلاصه| تحقیقی درمورد شهید مطهری و نقش او در انقلاب

تحقیق درباره ی شهید مطهری خلاصه| تحقیقی درمورد شهید مطهری و نقش او در انقلاب مقاله درباره شهید مطهری خلاصه تحقیقی درمورد نقش شهید مطهری در انقلاب
تحقیق درباره ی شهید مطهری خلاصه
پس از طی دوران طفولیت به مکتب‌خانه رفت و به فراگیری دروس ابتدایی پرداخت. در سن دوازده سالگی به حوزه علمیه مشهد عزیمت کرد و به تحصیل مقدمات علوم اسلامی اشتغال ورزید. در سال 1316 علی‌رغم مبارزه شدید رضاخان با روحانیت و علی‌رغم مخالفت دوستان و نزدیکان، برای تکمیل تحصیلات خود عازم حوزه علمیه قم شد در حالی که به تازگی موسس گرانقدر آن آیت‌الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی دیده از جهان فروبسته و ریاست حوزه را سه تن از مدرسان بزرگ آن آیات عظام سیدمحمد حجت، سیدصدرالدین صدر و سیدمحمد تقی خوانساری به عهد گرفته بودند.
تحقیق درباره ی شهید مطهری خلاصه
در دوره اقامت پانزده ساله خود در قم از محضر مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی (در فقه و اصول) و حضرت امام خمینی ( به مدت 12 سال در فلسفه ملاصدرا و عرفان و اخلاق و اصول) و مرحوم علامه سیدمحمد حسین طباطبائی (در فلسفه : الهیات شفای بوعلی و دروس دیگر) بهره گرفت. قبل از هجرت آیت‌الله العظمی بروجردی به قم نیز استاد شهید گاهی به بروجرد می‌رفت و از محضر ایشان استفاده می‌کرد.
تحقیق درباره ی شهید مطهری خلاصه