خبرهای جدید

اخبار روز ایران و جهان

خبرهای جدید

اخبار روز ایران و جهان

ایا خاوری داماد حداد عادل است - خاوری داماد کیست - داماد حداد عادل کیست

خاوری داماد کیست - ایا خاوری داماد حداد عادل است

خاوری داماد داماد چه کسی است

نسبت خاوری و حداد عادل

اسم داماد حداد عادل

خاوری مفسد اقتصادی و نفر اول اختلاس سه هزار میلیاردی بانک ملی ایران است که بعد اختلاس در سال 1390 از کشور خارج شد و به کانادا فرار کرد. 

بعد از مطرح شدن اختلاس بزرگ سه هزار میلیادی توسط خاوری شایعه و خبرهای در مورد او و افراد مطرح در رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر می شود

یکی از خبرها درباره خاوری نسبت او و حداد عادل است که در بعضی رسانه ها با تیتر خاوری داماد حداد عادل است منتشر می شود این درحالی است 

داماد حداد عادل کیست

حداد عادل دو داماد دارد مرتضی سبحانی نیا  فرزند حجت الاسلام حسین سبحانی نیا، عضو هیات سابق رییسه مجلس شورای اسلامی داماد حداد عادل شده است و همچنین داماد دیگر حداد عادل، حجه الاسلام و المسلمین سید مجتبی خامنه ای فرزند مقام معظم رهبری است.

خاوری کیست

محمودرضا خاوری مدیر سابق بانک ملی ایران و نفر اول  اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی سال 1390 است. که مدیر عامل بانک ملی ایران بود در اوایل پاییر سال 1390 به بهانه بیماری و مشکلات عصبی و خستگی  از مقام خود استعفا داد و به کشور کانادا که تابعیت آن را دارا بود فرار می کند

با اینکه در گذشته، نام خاوری در لیست افراد تحت تعقیب اینترپل وجود داشت ولی از اواسط مهر ۱۳۹۵ خورشیدی، نام خاوری به عنوان یک شخص در حال تعقیب در وب‌سایت اینترپل مشاهده نمی‌شود.

وی دانش‌آموختهٔ مقطع لیسانس رشته حقوق از دانشگاه تهران و مقطع فوق لیسانس حقوق از دانشگاه شهید بهشتی است. او دارای تابعیت کشور کانادا نیز می‌باشد. محمودرضا خاوری پیش از فرار از ایران، خانه مجللی واقع در محله بریدل پث خریده بود. بریدل پث نام محله‌ای ثروتمندنشین در ایالت انتاریو کاناداست که بسیاری از بازرگانان، هنرمندان و ژورنالیست‌ها از جمله سلین دیون، هنرمند به نام موسیقی در آنجا عمارتی را به نام خود ثبت کرده‌اند.

 ایا خاوری داماد حداد عادل است - خاوری داماد کیست - داماد حداد عادل کیست

خاوری فعالیت بانکی خود را در بانک صنعت و معدن در سال ۱۳۵۶ با سمت کارشناس قضایی آغاز کرد. او در سال ۱۳۶۱ به سمت ریاست اداره دعاوی بانک صنعت و معدن منصوب شد و تا سال ۱۳۶۴ در این سمت بود. خاوری در دوره ریاست جمهوری اکبر هاشمی رفسنجانی به سمت عضو هیئت مدیره بانک سپه منصوب شد.

 او در دوره ریاست جمهوری سید محمد خاتمی، ابتدا به سمت قائم مقام مدیر عامل بانک سپه و سپس به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل بانک سپه منصوب شد. در دوره محمود احمدی‌نژاد و در سال ۱۳۸۸ وی به سمت ریاست بانک ملی ایران رسید.

 در مراسم معارفه وی، شمس الدین حسینی، وزیر اقتصاد محمودرضا خاوری را فردی عالم، با تجربه، باتقوا و کارشناس خواند و ادامه داد که در انتخاب وی نهایت دقت و وسواس صورت گرفته‌است.

محمودرضا خاوری مدرک دکترای تخصصی ندارد ولیکن در زمان ریاست وی بر بانک ملی ایران، در مکاتبات رسمی از عنوان دکتر خاوری استفاده کرده‌است.

خاوری در دانشگاه‌های مختلف، از جمله دانشکده حسابداری شرکت نفت، دانشکده امور اقتصادی و دارایی، مؤسسه عالی بانکداری ایران، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه شهید بهشتی تدریس می‌کرد.

در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴، محمودرضا خاوری به همراه جمعی دیگر از مدیران اقتصادی و بانکی ایران، با صدور بیانیه‌ای حمایت خود را از اکبر هاشمی رفسنجانی اعلام کردند.

در خواست خروج از کانادا

نخست وزیر کانادا، استفان هارپر، طی دادخواستی که در سایت پتیشن آنلاین منتشر شده، آورده است: ما به دنبال پیگیری برای درخواست محمودرضا خاوری مبنی بر اقامتش در کانادا هستیم. اخیراً آقای خاوری در بزرگ‌ترین اختلاس ایران نقش اساسی را داشته است.

 ورود محمودرضا خاوری به کانادا به دلیل مشخص شدن تابعیت دوگانه وی، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های مختلف جهان داشت و اینها همه در شرایطی است که در دوران زمامداری استفان هارپر در کشور کانادا قوانین سختی برای عموم ایرانیان وجود دارد که به راحتی حتی اجازه دیدن و ملاقات ایرانی‌ها با بستگانشان را در کانادا نمی‌دهد و نقل و انتقالات پول با ایران نیز به سختی انجام می‌گیرد.

بر اساس اخبار وب‌سایت متعلق به گروه خبری ایران-ایران به تاریخ ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ خورشیدی، محمودرضا خاوری به ادعای رئیس بخش بین‌الملل نیروی انتظامی ایران از کانادا فرار و به یکی از کشورهای حوزه کارائیب یا آمریکا جنوبی رفته‌است.

 رئیس بخش پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی همچنین اعلام کرد: پلیس کانادا ابتدا ادعا کرد که این فرد وارد کانادا نشده‌است و در صورت ورود هنوز توسط پلیس شناسایی نشده‌است. این در حالی است که پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی آدرس و محل سکونت خاوری را به پلیس کانادا اعلام کرده‌بود.

 در نهایت اینترپل کانادا در تماسی مدعی شد: این فرد به یکی از کشورهای آمریکای جنوبی یا حوزه کارائیب متواری شده‌است. رئیس بین‌الملل نیروی انتظامی ایران تصریح کرد: اعلام قرمز برای خاوری صادر شده‌است و تمامی پلیس‌های عضو اینترپل مسئول پیگیری این موضوع و دستگیری این فرد هستند. 

به گفته وی احتمال دارد خاوری با مشخصات جعلی و تغییر هویت در کشورهای حوزه آمریکای جنوبی و حوزه کارائیب در حال تردد باشد و در نهایت در خبری از پایگاه خبری تحلیلی جمهوریت در تاریخ ۱۳۹۳/۰۷/۰۷ اعلام‌شد.

 جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفته‌است: پلیس کانادا تا مدتی پیش قائل نبود که خاوری در این کشور است، اما اکنون این موضوع را پذیرفته و این پذیرش، موفقیت خوبی برای پلیس ایران است

 ایا خاوری داماد حداد عادل است - خاوری داماد کیست - داماد حداد عادل کیست

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.