خبرهای جدید

اخبار روز ایران و جهان

خبرهای جدید

اخبار روز ایران و جهان

روز حسابدار 96 چه روزی است | تاریخ روز حسابداری 96 کی هست - روز حسابدار چندم است

روز حسابدار 96 چه روزی است | تاریخ روز حسابداری 96 کی هست - روز حسابدار چندم است

در پست از سایت استار98 اطلاعاتی کاملی درمورد تاریخ روز حسابدار 96 چه روزی است ارائه می شود و همچنین برای دیدن مطالب بیشتر به بخش مناسبت های امروز سایت ابزار سایت مراجعه فرمایید

روز حسابدار 96 چه روزی است | تاریخ روز حسابداری 96 کی هست

روز حسابدار 96 چه روزی است | تاریخ روز حسابداری 96 کی هست

در تاریخ 15 اذر سال 1386 هجری خورشیدی برابر با 2 دسامبر ۲۰۰۷ میلادی توسط انجمن حسابداران خبره ایران و جامعه حسابداران رسمی ایران به نام روز حسابدار در تقویم ثبت شد 

 حسابدار کیست؟

حساب‌دار کسی است که کارهای حسابداری را در موسسات و سازمانها انجام می‌دهد و یک حسابدار می‌تواند دارای تحصیلات دانشگاهی در رشته حسابداری باشد و یا این دانش را به صورت تجربی آموخته باشد.

بسیاری از سازمانها دارای بخش یا واحد مالی هستند که امور حسابداری خود را در آن انجام می‌دهند. امروزه اکثر حسابدارها از نرم‌افزارهای حسابداری استفاده می‌کنند.

روز حسابدار در ایران

در ایران ۱۵ آذر هر سال روز حسابدار است و رو حسابدار در گردهمایی ۱۳ آذر ۱۳۸۶ نهادهای حسابداری ایران شامل انجمن حسابداران خبره ایران، جامعه حسابداران رسمی ایران - به عنوان دو انجمن ایرانی عضو آیفک - انجمن حسابداری ایران، انجمن مدیران مالی، و سازمانحسابرسی به روز حسایدار نام‎گذاری شد.

هفته جهانی حسابداری چه روزی است

فدراسیون بین المللی حسابداران(IFAC) در سال 2007 و در سی امین سالروز تاسیس خود دومین یکشنبه ماه دسامبر (اواخر آذر) هرسال را به عنوان هفته جهانی حسابداری انتخاب و به تمام اعضای خود در سراسر جهان پیشنهاد کرده که در این هفته با برگزاری مراسم ویژه ای از حسابداران تجلیل به عمل آورند و از سوی دیگر حرفه حسابداری و نقش حسابداران را در فعالیتهای اقتصادی و اجتماعی به عموم بشناسانند.

این فدراسیون هرسال از دبیرکل جوامع حرفه ای عضو برای گردهمایی در یکی از کشورها و به میزبانی انجمن یا جامعه آن کشور دعوت به عمل می آورد. این فدراسیون دارای 163 انجمن حرفه ای عضو از 125 کشور جهان است و جمعا حدود 5/2 میلیون نفر از حسابداران را نمایندگی می کند.

روز حسابدار 96 چه روزی است | تاریخ روز حسابداری 96 کی هست

منبع / fa.wikipedia.org

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.