خبرهای جدید

اخبار روز ایران و جهان

خبرهای جدید

اخبار روز ایران و جهان

چند روز مانده تا محرم 96 - روز شمار محرم 1396 - ماه محرم 96 چندم است

چند روز مانده تا محرم 96 - روز شمار محرم 1396 - ماه محرم 96 چندم است

در این مطلب تاریخ اول محرم 96,تاریخ شروع محرم 96,محرم چندمه, ماه محرم 96 چندشنبه است قرار داده می شود

چند روز مانده تا محرم 96 - روز شمار محرم 1396 - اول محرم 96 چندم است

چند روز مانده تا محرم 96

 در این پست برای عاشقان امام حسین (ع) روز شمار شروع ماه محرم 1396 و همچنین پایان ماه محرم سال 96 در سایت استار98  قرار داده می شود 

ماه محرم چندم است

با توجه به اختلاف در روزشمار تقویم قمری با تقویم خورشیدی تاریخ شروع ماه محرم متفاوت است. تاریخ اول ماه محرم در سال 1439 هجری قمری برابر با روز جمعه 31 شهریور 1396 خورشیدی و برابر با 22 سپتامبر 2017 میلادی میباشد.

تاریخ پایان ماه محرم

 روز آخر ماه محرم 29 ماه محرم سال 1439 قمری مصادف با روز جمعه 28 مهر 1396 شمسی و برابر با 20 اکتبر 2017 میلادی می باشد.

وظیفه شیعیان در ماه محرم

در ماه محرم و مخصوصا در 10 روز اول آن هر کدام از شیعیان بلکه هر مسلمانی وظیفه دارد تا حزن و اندوه خویش را در عزای فرزند رسول خدا صلی الله علیه وآله ابراز نماید.

گریستن درعزای امام حسین علیه السلام، سیاه پوشیدن، شرکت در مجالس عزا، برپاکردن مجالس عزا ویا کمکهای مادی ومعنوی در بهتر برگزارشدن این مجالس، راه انداختن دسته جات عزاداری و هر عملی که مصداق اقامه عزا برای سیدالشهداء علیه السلام باشد در تقرب انسان به خدای متعال نقش بسیار مهمی دارد.

حدیث امام رضا در مورذ ماه محرم

امام  امام رضا(علیه السلام) درمورد ماه محرم فرمود: در جاهلیت هم حرمت این ماه نگاه داشته می‌شد و در آن نمی‌جنگیدند ولی در این ماه، خون‌های ما را ریختند و حرمت ما را شکستند و فرزندان و زنان ما را اسیر کردند و خیمه‌ها را آتش زدند و غارت کردند و حرمت پیامبر را درباره ذریه‌اش رعایت نکردند.

ماه محرم و طلوع هلال آن یادآور مصیبت بزرگ سید الشهداء علیه السلام است. ماه اندوه و حزن و ماه عزاداری دوستان اهل بیت علیهم السلام.

درباره ماه محرم

ماه مُحَرّم یا محرم‌الحرام نخستین ماه تقویم اسلامی (هجری قمری) و از جملهٔ ماه‌های حرام است. به‌همان‌گونه که پیش از ظهور اسلام، در دوران جاهلیت، جنگ و خونریزی در این ماه‌ها ممنوع بود، اسلام نیز همان را تأیید کرد.

در دوم ماه محرم الحرام سال 61 هجری کاروان حضرت امام حسین (علیه السلام) وارد کربلا شد و سپاهیان دشمن که هر روز بر تعدادشان افزوده می‌شد در روزهای تاسوعا و عاشورا که روز نهم و دهم محرم می‌باشد او و یارانش را به شهادت رساندند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.